Regulamin

1. Definicje

Serwis enoce.pl - system rezerwacji noclegów online administrowany przez firmę ADG Project, zarejestrowaną w Polsce, z siedzibą w Łodygowicach przy ul. Czystej 3.
Rezerwacja noclegu online - umowa zawarta pomiędzy klientem a właścicielem obiektu noclegowego obejmująca wyłącznie wynajem obiektu noclegowego.
Właściciel - przedsiębiorca będący właścicielem obiektu noclegowego prezentowanego w serwisie enoce.pl.
Obiekt noclegowy - obiekt turystyczny o charakterze noclegowym oferowany do wynajęcia przez właścicieli za pośrednictwem serwisu enoce.pl.
Klient - odbiorca usługi rezerwacji noclegu online za pośrednictwem serwisu enoce.pl.
Zadatek – kwota brutto wyznaczona procentowo od całkowitej wartości rezerwacji, będąca jej częścią, którą wpłaca klient po dokonaniu rezerwacji w serwisie enoce.pl.
Voucher - elektroniczny dokument wysyłany do klienta pocztą elektroniczną, w którym znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące rezerwacji, a w szczególności dane kontaktowe do osoby, która w dniu przyjazdu przekaże klucze do obiektu.

2. Postanowienia ogólne

Niniejszy regulamin określa warunki, na których można dokonać rezerwacji obiektów noclegowych. Dokonanie rezerwacji za pośrednictwem serwisu enoce.pl jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu. Serwis enoce.pl nie jest stroną umowy o świadczenie usług zakwaterowania w prezentowanych w serwisie obiektach. Umowa taka zawierana jest pomiędzy właścicielem świadczącym usługi zakwaterowania w danym obiekcie, a klientem systemu rezerwacyjnego na warunkach określonych przez Regulamin.

3. Rezerwacja

a) Aby dokonać rezerwacji noclegu należy wybrać odpowiedni obiekt, określić liczbę osób oraz podać daty przyjazdu i wyjazdu. System sprawdzi czy obiekt w wybranym terminie jest wolny i obliczy cenę pobytu.
b) Rezerwacja została podzielona na dwa kroki. W pierwszym kroku klient podaje dane identyfikacyjne. Drugi krok jest podsumowaniem wprowadzonych danych, w którym klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i zatwierdza rezerwację.
c) Na adres e-mail klienta wysyłane jest wstępne potwierdzenie rezerwacji wybranego obiektu, które jest utrzymywane przez system przez 24h - w tym czasie rezerwacja powinna zostać potwierdzona przez klienta odpowiednim odnośnikiem zamieszczonym w mailu oraz dokonana płatność wyliczonego zadatku na podane konto bankowe.
d) W przypadku braku potwierdzenia dokonania wpłaty zadatku w ciągu 24h system anuluje rezerwację.
e) Rezerwacja jest skuteczna z chwilą uznania rachunku bankowego właściciela obiektu, który dokonuje na tej podstawie zatwierdzenia rezerwacji.
f) Do klienta zostaje wysłany mail potwierdzający otrzymanie płatności wraz z elektronicznym voucherem.
g) Ostateczne potwierdzenie rezerwacji wraz z voucherem stanowi Umowę Najmu, która wchodzi w życie pod warunkiem zapłaty całkowitej kwoty rezerwacji w terminach i na zasadach wskazanych w niniejszych warunkach.
h) O ile nie została opłacona cała należność za pobyt a tylko zadatek, pozostałą kwotę należności należy uiścić niezwłocznie w dniu przyjazdu (zameldowania) u osoby przekazującej klucze do obiektu.

4. Warunki umowy najmu

a) Umowa zawarta pomiędzy właścicielem obiektu a klientem obejmuje tylko i wyłącznie wynajem obiektu. W cenę wynajmu są wliczone opłaty za media (prąd, gaz, woda, ogrzewanie w sezonie grzewczym) oraz sprzątanie końcowe.
b) Klient może korzystać z lokalu jedynie w celach mieszkaniowych i nie może go oddać w dalszy podnajem bez zgody właściciela.

5. Obowiązki klienta

a) Liczba osób mających zamieszkać w obiekcie jest ograniczona do podanej w charakterystyce obiektu. Klient zobowiązany jest do poinformowania telefonicznie lub e-mailem nasze biuro o jakiejkolwiek zmianie tej liczby.
b) Jeśli liczba ta przekroczy maksymalną liczbę osób możliwą do zakwaterowania w obiekcie, osoba odpowiedzialna za klucze może odmówić wydania kluczy do obiektu.
c) Przyjazd, odbiór kluczy i wymeldowanie powinien nastąpić w godzinach ustalonych z osobą odpowiedzialną za przekazanie kluczy.
d) W przypadku braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę klient zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia telefonicznie osoby odpowiedzialnej za przekazanie kluczy.
e) Klient zobowiązany jest do zapłaty kwoty widniejącej na voucherze nawet, jeśli z przyczyn niezależnych od właściciela obiektu, przyjazd lub pobyt ulegnie opóźnieniu lub skróceniu (np. trudności komunikacyjne, powody osobiste).
f) Klient zobowiązany jest o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa i utrzymywanie obiektu w stanie zastanym.
g) Klient zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania osoby upoważnionej do wydania kluczy o wszelkich uszkodzeniach i brakach zastanych w obiekcie noclegowym oraz do zgłoszenia szkód, wyrządzonych przez siebie albo osoby, za które ponosi odpowiedzialność cywilnoprawną i/lub zwierzęta znajdujące się pod jego opieką, w obiekcie noclegowym, podczas pobytu. Równowartość tych szkód pokrywa w  całości klient, w formie określonej przez właściciela obiektu.

6. Zmiany w rezerwacji i przeniesienie praw

a) Zmiana ilości osób w obiekcie wynajmowanym można dokonać poprzez kontakt z naszym biurem.
b) Przedłużenie terminu pobytu w danym obiekcie jest możliwe pod warunkiem, że obiekt jest w tym czasie dostępny. Przedłużenie pobytu najlepiej dokonać poprzez wykonanie kolejnej rezerwacji albo poprzez kontakt z naszym biurem.
c) Zmiana sposobu płatności zaliczki można dokonać poprzez kontakt z naszym biurem.
d) W każdej chwili klient może przenieść na inną osobę wszystkie przysługujące mu z tytułu rezerwacji uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej rezerwacji obowiązki. W tej sytuacji należy niezwłocznie powiadomić właściciela o zmianie rezerwującego podając dane personalne osoby, która przejmuje prawa i obowiązki wynikające z umowy.

7. Anulowanie rezerwacji

a) Anulowanie rezerwacji może nastąpić po wcześniejszym uprzedzeniu wynajmującego i najemcy. Każde anulowanie powinno być uzasadniane. Właściciel obiektu jeśli to z jego winy rezerwacja jest anulowana jest zobowiązany niezwłocznie oddać kwotę zadatku na wskazany rachunek bankowy wynajmującego. Jeśli rezerwacje anuluje wynajmujący zadatek przepada, chyba że właściciel zdecyduje inaczej.
b) Anulowanie rezerwacji – Overbooking. W przypadku Overbookingu (podwójnej rezerwacji na ten sam apartament w tym samym czasie), rezerwacja złożona później może zostać anulowana a wpłacony zadatek zostanie niezwłocznie zwrócony na konto bankowe wynajmującego. Serwis enoce.pl zaproponuje inne obiekty wolne w tym czasie ale nie koniecznie w tej samej lokalizacji lub cenie. Sytuacja Overbookingu zdarza się niezwykle rzadko, a o jej wystąpieniu klient informowany jest w najszybszym możliwym czasie.
c) Właściciel ma prawo, w przypadku wystąpienia zjawisk mających charakter siły wyższej anulować umowę. Dotyczy to również przypadków, w których bezpieczeństwo osobiste klienta lub jego majątku, z powodów niezależnych od właściciela, nie będzie mogło być zagwarantowane. Kwoty wpłacone przez klienta podlegają natychmiastowemu zwrotowi, z potrąceniem kwot należnych za usługi już wyświadczone.

8. Pobyt zwierząt

Jeżeli na stronie internetowej obiektu noclegowego nie zostało to określone, możliwość pobytu małych zwierząt należy skonsultować z naszym biurem. Jednocześnie klient ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez zwierzę i jest zobowiązany do zadośćuczynienia tym szkodom.

9. Wystąpienie sił wyższych

W przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia okoliczności, których skutków nie można natychmiast zlikwidować zwyczajowymi środkami, właściciel rezerwuje sobie prawo zaproponowania klientowi obiektu zastępczego podobnego do obiektu pierwotnie zarezerwowanego. Właściciel ma prawo, w przypadku wystąpienia zjawisk mających charakter siły wyższej anulować umowę (patrz pkt.7c).

10. Prawo właściwe

Prawem właściwym dla sporów pomiędzy właścicielem a klientem jest prawo polskie. Spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby właściciela obiektu noclegowego.